24. února 1982

Překlad & edit: Vojtěch Schlesinger

79.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravíme vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.

79.1 Tazatel: Mohl byste mi prosím nejprve sdělit stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Je takový, jak bylo dříve uvedeno.

79.2 Tazatel: Nástroj by se rád zeptal: existuje nějaké nebezpečí při přijímání příliš velkého množství přenesené energie s ohledem na současný stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

79.3 Tazatel: Také by se ráda zeptala, zda velmi silný přenos energie při minulé relaci byl celkově sexuálním přenosem?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

79.4 Tazatel: V tom případě by ráda věděla funkci přenosu energie během relace.

Ra: Já jsem Ra. Funkce tohoto přenosu energie je velmi užitečná, protože slouží k posílení nosiče, skrze který je přijímán přicházející kontakt.

Samotný kontakt bude sledovat stav nástroje a ukončí komunikaci, jakmile zkreslení nástroje začne kolísat směrem ke zkreslením slabosti či bolesti. Avšak dokud kontakt pokračuje, může být síla kanálu, skrze který tento kontakt proudí, podpořena přenosem energie, o němž jste hovořil.

79.5 Tazatel: Ukončovali jsme náš vyháněcí rituál před relací gestem, které nás zbavuje magické osobnosti. Zajímalo by mě, zda bychom to gesto neměli vynechat – abychom si zachovali magickou osobnost při provádění Kruhu jednoty – a vzdali se jí až po jeho vytvoření nebo až po relaci? Co by bylo vhodnější?

Ra: Já jsem Ra. Praxe magických úkonů vyžaduje nejpřísnější poctivost. Pokud vaše odhadnutí vašich schopností je, že dokážete udržet magickou osobnost po celou dobu tohoto úkonu, pak je to v pořádku. Dokud máte jakoukoli pochybnost, není to doporučeno.

V každém případě je vhodné, aby se tento nástroj vrátil ke své magické osobnosti místo toho, aby tuto osobnost nesl do stavu tranzu, protože nemá potřebné magické schopnosti pro fungování v této situaci a byl by mnohem zranitelnější, než kdyby byla jako kanál nabídnuta bdělá osobnost. Tento úkon je skutečně magické povahy v základním smyslu. Nicméně není vhodné postupovat rychleji, než jak dokáží nohy kráčet.

79.6 Tazatel: Rád bych se zeptal na zkušenost třetí úrovně těch, kteří byli těsně před původním rozšířením Prvního zkreslení na sub-Logosy za účelem vytvoření rozdělení polarity. Můžete obecně popsat rozdíly mezi zkušeností třetí úrovně těchto komplexů těla/mysli/ducha a těch, kteří se vyvíjeli na této planetě v této zkušenosti, kterou nyní prožíváme?

Ra: Já jsem Ra. Tento materiál byl dříve pokryt[1]. V případě konkrétního zájmu se prosím zeptejte.

79.7 Tazatel: Konkrétně, ve zkušenosti, kde se vyvinula pouze polarita služby ostatním ve třetí úrovni pro pokračující vývoj do vyšších úrovní, platil pro tyto entity závoj, který zakrývá poznání minulých inkarnací atd.?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

79.8 Tazatel: Byl reinkarnační proces podobný tomu, který zažíváme zde, kde se do těla třetí úrovně vstupuje a vystupuje mnohokrát během cyklu?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

79.9 Tazatel: Je možné určit čas inkarnace vzhledem k našim rokům, a pokud ano, udělali byste to?

Ra: Já jsem Ra. Optimální inkarnační období je někde blízko měření, které nazýváte tisíciletím. Toto je, jak byste řekli, konstantní bez ohledu na jiné faktory zkušenosti třetí úrovně.

79.10 Tazatel: Potom před prvním rozšířením Prvního zkreslení závoj či ztráta uvědomění nenastávaly. Z toho tedy vyvozuji, že tento závoj, nebo ztráta vědomého vzpomínání na to, co se událo před inkarnací, byl primární nástroj pro rozšíření Prvního zkreslení. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Vaše správnost je omezená. Toto byl první nástroj.

79.11 Tazatel: Z tohoto tvrzení tedy usuzuji, že Logos, přemítající nad mechanismem, jak se stát tím, čím nebyl, nejprve vytvořil nástroj oddělení nevědomého od vědomého během toho, čemu říkáme fyzická inkarnace, aby dosáhl svého cíle. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

79.12 Tazatel: Z tohoto tvrzení dále usuzuji, že po prvním nástroji takzvaného závoje bylo vymyšleno a použito mnoho dalších nástrojů. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Došlo k vylepšením.

79.13 Tazatel: Archetypální mysl Logosu před tímto experimentem s rozšířením Prvního zkreslení byla tedy, jak se domnívám, méně složitá než nyní, možná obsahující méně archetypů. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Prosíme o vaši trpělivost. Vnímáme náhlé vzplanutí zkreslení známého jako bolest v levé paži a ruce tohoto nástroje. Prosím, nedotýkejte se tohoto nástroje. Prozkoumáme komplex mysli a pokusíme se přemístit končetinu tak, aby mohla práce pokračovat. Poté prosím zopakujte otázku.

[Dvouminutová pauza.]

Já jsem Ra. Můžete pokračovat.

79.14 Tazatel: Děkuji. Před experimentem s rozšířením Prvního zkreslení, kolik archetypů existovalo pro tvoření Logosu té doby?

Ra: Já jsem Ra. Bylo jich devět.

79.15 Tazatel: Devět archetypů. Budu hádat, že těchto devět bylo tři pro mysl, tři pro tělo a tři pro ducha. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

79.16 Tazatel: Budu hádat, že v systému tarotu by tyto archetypy zhruba odpovídaly mysli: Mág, Císař a Vůz. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je nesprávně.

79.17 Tazatel: Mohl byste mi říct, čemu odpovídají?

Ra: Já jsem Ra. Tělo, mysl a duch každý obsahoval a fungoval pod záštitou Matrice, Potenciátoru a Signifikátoru. Signifikátor mysli, těla a ducha není totožný se Signifikátorem komplexů mysli, těla a ducha.

79.18 Tazatel: Nyní rozumím tomu, co jste měl na mysli v předchozí relaci, když jste řekl, že pro rozšíření svobodné vůle se Signifikátor musí stát komplexem. Zdá se, že Signifikátor se stal komplexem, který je třetím, čtvrtým, pátým, šestým a sedmým archetypem mysli, desátým archetypem těla a sedmnáctým archetypem ducha. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je nesprávně.

79.19 Tazatel: Mohl byste mi říct, co myslíte tím, že „Signifikátor se musí stát komplexem“?

Ra: Já jsem Ra. Být komplexem znamená obsahovat více než jeden charakteristický prvek nebo koncept.

79.20 Tazatel: Rád bych se pokusil porozumět archetypům mysli tohoto Logosu před rozšířením Prvního zkreslení. Abychom lépe porozuměli tomu, co nyní zažíváme, domnívám se, že je to logický přístup.

Máme, jak jste uvedl, Matrici, Potenciátora a Signifikátora. Chápu Matrici jako to, co je vědomé, čemu říkáme vědomá mysl, ale protože je to také to, z čeho je mysl utvořena, nedokážu plně porozumět těmto třem pojmům, zvláště ve vztahu k době před rozdělením vědomého a nevědomého.

Myslím, že je důležité dobře porozumět těmto třem věcem. Mohl byste prosím dále rozvést Matrici mysli, Potenciátora a Signifikátora, jak se liší a jaké jsou jejich vztahy?

Ra: Já jsem Ra. Matrice mysli je to, z čeho vše pochází. Je nehybná, přesto je aktivátorem v potenciaci veškeré mentální aktivity. Potenciátor mysli je ten velký zdroj, který lze vidět jako moře, do něhož vědomí stále hlouběji a důkladněji proniká, aby tvořilo, tvořivě uvažovalo a stávalo se více sebe-vědomým.

Signifikátor každé mysli, těla a ducha může být viděn jako jednoduchý a sjednocený koncept.

Matrice těla může být chápána jako zrcadlový obraz mysli v protikladech; to znamená, neomezený pohyb. Potenciátor těla je pak ten, který, když je informován, reguluje činnost.

Matrice ducha je obtížně charakterizovatelná, protože povaha ducha je méně pohyblivá. Energie a pohyby ducha jsou zdaleka nejhlubší, přesto, protože mají bližší spojení s časem/prostorem, nemají vlastnosti dynamického pohybu. Takto může být Matrice chápána jako nejhlubší temnota a Potenciátor ducha jako to nejrychlejší probuzení, osvěcující a tvořivé působení.

Toto je popis archetypů Jeden až Devět před nástupem vlivu spolutvůrce či realizace svobodné vůle sub-Logosu.

79.21 Tazatel: První změnou učiněnou při tomto rozšíření svobodné vůle tedy bylo, že se informace nebo komunikace mezi Matricí a Potenciátorem mysli stala během inkarnace relativně nedostupnou, jeden pro druhého. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Snad bychom tuto podmínku spíše popsali jako relativně více naplněnou tajemstvím než relativně nedostupnou.

79.22 Tazatel: No, myšlenkou tedy bylo vytvořit jakýsi závoj mezi Matricí a Potenciátorem. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

79.23 Tazatel: Tento závoj tedy nastává mezi tím, čemu nyní říkáme vědomá a nevědomá mysl. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

79.24 Tazatel: Pravděpodobně bylo záměrem Logosu tímto způsobem umožnit vědomé mysli větší svobodu v rámci Prvního zkreslení tím, že by se, dalo by se říct, oddělily individualizované části této mysli od Potenciátoru neboli nevědomí, které mělo větší komunikaci s celkovou myslí, a tím by se, dalo by se říct, umožnilo zrození nevzdělaných – použiji nedokonalý výraz – částí vědomí. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je zhruba správně.

79.25 Tazatel: Mohl byste to upřesnit, trochu osvětlit?

Ra: Já jsem Ra. Mezitím je třeba pokrýt jiný materiál, než to budeme moci udělat.

79.26 Tazatel: Dobře. Byl tedy tento jednoduchý experiment proveden a výsledek tohoto experimentu pozorován předtím, než byla zkoušena větší složitost?

Ra: Já jsem Ra. Jak jsme již řekli, bylo provedeno velké množství po sobě jdoucích experimentů.

79.27 Tazatel: Jen mě zajímalo – protože se zdá, že to je jádrem experimentu, že to je ten velký zlom mezi žádným rozšířením Prvního zkreslení a rozšířením Prvního zkreslení – jaký byl výsledek tohoto původního experimentu s ohledem na to, co z něj vzniklo. Jaký byl výsledek?

Ra: Já jsem Ra. Toto je již dříve pokrytý materiál[2]. Výsledkem těchto experimentů byla živější, rozmanitější a intenzivnější zkušenost Stvořitele Stvořitelem.

79.28 Tazatel: Nu, o tom jsem věděl. Pravděpodobně jsem otázku nevyjádřil správně. Je to velmi obtížná otázka na formulaci. Nevím, zda má smysl pokračovat, ale co jsem měl na mysli, bylo: když se poprvé uskutečnil experiment se závojem, vedlo to k polarizaci ve službě sobě samému už při prvním experimentu?

Ra: Já jsem Ra. Rané, pokud můžeme použít tento výraz, Logosy ihned vytvořily komplexy těla/mysli/ducha ve službě sobě samému i ve službě ostatním. Schopnost těchto entit ke sklizni nebyla tak okamžitá, a proto začala postupná vylepšení archetypů.

79.29 Tazatel: Nyní se dostáváme k tomu, co jsem se snažil určit. V tom okamžiku existovalo stále jen devět archetypů a závoj byl právě stažen mezi Matricí a Potenciátorem?

Ra: Já jsem Ra. Existovalo devět archetypů a mnoho stínů.

79.30 Tazatel: Stíny myslíte to, čemu bych mohl říkat zrod malých archetypálních návyků?

Ra: Já jsem Ra. Spíše bychom tyto stíny popsali jako zárodečné[3] myšlenky užitečných struktur, které ještě nebyly plně koncipovány.

79.31 Tazatel: V tomto bodě – existovala v tomto bodě Volba, vytvoření první polarity služby sobě samému? Existuje volba v tomto bodě, nebo to není volba?

Ra: Já jsem Ra. V závoji, neboli oddělení dvou archetypů, je implicitně obsažen koncept volby. Vylepšení tohoto konceptu si vyžádala mnoho zkušeností.

79.32 Tazatel: Omlouvám se, že mám velké potíže klást tyto otázky, ale jsme u materiálu, který je pro mě poněkud obtížný.

Připadá mi zajímavé, že první experiment se závojem mezi Matricí a Potenciátorem vytvořil polaritu služby sobě samému. To se zdá být velmi důležitým filozofickým bodem ve vývoji stvoření a možná počátkem systému toho, čemu bychom říkali magie, která dříve nebyla předvídána.

Nechám mě položit tuto otázku. Před rozšířením Prvního zkreslení byl magický potenciál vyšších úrovní stejně velký jako nyní, když je pro každou úroveň dosažen největší potenciál vědomí? Je to těžké se zeptat. Co tím myslím je, že na konci čtvrté úrovně, před rozšířením svobodné vůle, byl magický potenciál – to, čemu říkáme magie – nebo schopnost či účinek, stejně velký jako je nyní na konci čtvrté úrovně?

Ra: Já jsem Ra. Jak chápete, pokud můžeme použít tento nesprávný výraz, magii, magický potenciál ve třetí a čtvrté úrovni byl tehdy mnohem větší než po této změně. Nicméně, byla mnohem, mnohem menší touha nebo vůle tento potenciál využívat.

79.33 Tazatel: Nyní si chci být jistý, že vám rozumím: před změnou a rozšířením svobodné vůle – vezměme konkrétně magický potenciál na konci čtvrté úrovně pro podmínky, kdy existovala pouze polarita služby ostatním – magická schopnost či potenciál byl mnohem větší na konci čtvrté úrovně než na konci čtvrté úrovně bezprostředně po rozdělení polarity a rozšíření svobodné vůle. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Magická schopnost je schopnost vědomě používat takzvané nevědomé. Proto existovala maximální schopnost před inovací svobodné vůle sub-Logosu.

79.34 Tazatel: Dobře. V současné době zažíváme účinky složitějšího či většího počtu archetypů a domnívám se, že ty, které nyní zažíváme pro mysl, fungují následovně: Máme Mága a Velekněžku, kteří odpovídají Matrici a Potenciátoru, mezi nimiž je závoj, který je hlavním tvůrcem rozšíření Prvního zkreslení. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Nemůžeme odpovědět na tento dotaz bez intervenujícího materiálu.

79.35 Tazatel: Dobře. Omlouvám se za to.

Další archetyp, Císařovna, je Katalyzátor mysli, tedy to, co působí na vědomou mysl, aby ji změnilo. Čtvrtým je Císař, což je Zkušenost mysli, což je materiál uložený v nevědomí, který vytváří její trvající návyk. Jsou tato tvrzení správná?

Ra: Já jsem Ra. Ačkoliv jsou vaše tvrzení příliš rigidní, vnímáte správné vztahy. V těchto prvních čtyřech archetypech existuje mnoho dynamických vzájemných propojení.

79.36 Tazatel: Byl by pak Velekněz jakýmsi regulátorem nebo třídičem těchto účinků, aby vytvořil správnou asimilaci nevědomím toho, co přichází skrze vědomí?

Ra: Já jsem Ra. Ačkoliv promyšlený, předpoklad je nesprávný ve svém jádru.

79.37 Tazatel: Co tedy je Velekněz?

Ra: Já jsem Ra. Velekněz je Signifikátor komplexu těla[4], jeho samotné podstaty.

Můžeme poznamenat, že charakteristiky, o nichž hovoříte, se skutečně vztahují k Signifikátoru komplexu mysli, ale nejsou jeho jádrem. Jádrem komplexu mysli je ta dynamická entita, která absorbuje, hledá a snaží se učit.

79.38 Tazatel: Je tedy Velekněz jakýmsi spojovacím článkem mezi myslí a tělem?

Ra: Já jsem Ra. Mezi Signifikátory mysli, těla a ducha existuje silný vztah. Vaše tvrzení je příliš obecné.

79.39 Tazatel: Přeskočím na chvíli Velekněze, protože tomu opravdu vůbec nerozumím, a jen se zeptám, zda Milenci představují spojení vědomí a nevědomí, nebo komunikaci mezi vědomím a nevědomím?

Ra: Já jsem Ra. Opět, ačkoliv nejste vůbec nepozorný, míjíte jádro tohoto konkrétního archetypu, který může být přesněji nazván Transformací mysli.

79.40 Tazatel: Transformací mysli v co?

Ra: Já jsem Ra. Když pozorujete archetyp Šest, můžete vidět studenta mystérií, který je transformován nutností volby mezi světlem a temnotou v mysli.

79.41 Tazatel: Znamená tedy Dobyvatel, nebo Vůz, kulminaci činnosti prvních šesti archetypů do ovládnutí mentálních procesů, možná i odstranění závoje?

Ra: Já jsem Ra. To je velmi bystré. Archetyp Sedm je obtížné vyjádřit slovy. Můžeme jej nazvat Cestou, Stezkou nebo Velkou cestou mysli. Jeho základ je odrazem a podstatným shrnutím archetypů Jeden až Šest.

Lze také chápat Cestu mysli jako ukázku království nebo plodů správného putování myslí v tom smyslu, že mysl pokračuje ve svém majestátním pohybu skrze materiál, který si uvědomuje, jako vůz tažený královskými lvy či oři.

V tuto chvíli bychom navrhli ještě jeden úplný dotaz, neboť tento nástroj zažívá některá zkreslení směrem k bolesti.

79.42 Tazatel: Pak se zeptám pouze na archetyp, kterému v tomto okamžiku rozumím nejméně, pokud mohu tento výraz vůbec použít. Stále jsem velmi, řekněme, ve tmě, pokud jde o Velekněze a o to, co přesně je. Mohl byste mi prosím dát nějaké jiné vysvětlení, co to je?

Ra: Já jsem Ra. Zajímáte se především o Signifikátor, který se musí stát komplexem. Velekněz je původní archetyp mysli, který byl učiněn komplexním díky subtilním[5] pohybům vědomí a nevědomí. Složitosti mysli se vyvíjely, namísto jednoduchého spojení zkušenosti od Potenciátoru k Matrici.

Mysl sama se stala aktérem obdařeným svobodnou vůlí a, ještě více, vůlí. Jako Signifikátor mysli má Velekněz vůli poznávat, ale co má udělat se svým poznáním a z jakých důvodů hledá? Potenciály komplexního signifikátoru jsou mnohostranné.

Existují nějaké krátké dotazy při tomto sezení?

79.43 Tazatel: Pouze, zda můžeme udělat něco pro to, aby byl měl nástroj více pohodlí, nebo pro zlepšení kontaktu?

Ra: Já jsem Ra. Vše je v pořádku. Po nějakou malou část vaší budoucnosti by bylo pro nástroj dobré, aby nosil na rukou ty pomůcky pro pohodlí, které zanedbal používat. Došlo k určitému traumatu obou rukou a paží, a proto jsme museli tuto práci poněkud zkrátit.

79.44 Tazatel: Děkuji.

Ra: Já jsem Ra. Jste svědomití, přátelé. Opouštíme vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte kupředu, radostně v síle a míru jednoho slavného nekonečného Stvořitele. Adonai.

 

 

 

[1] Zahrnuto v předchozí diskuzi začínající v 78.20

[2] Zahrnuto v předchozí diskuzi začínající v 78.24.

[3] V originále „inchoate“, může být definováno jako „právě se formující“ nebo „zárodečný“.

[4] Ra označuje Velekněze jako Signifikátora komplexu těla. Velekněz je ve skutečnosti Signifikátorem komplexu mysli. Ra tuto chybu opraví v 80.0

[5] V tomto kontextu může být subtilní definováno jako „jemné nebo delikátní“.