28.října 1981

Překlad: Szymon Techyev, Edit: Vojtěch Schlesinger

74.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravím vás v lásce a světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.

74.1 Tazatel: Mohl byste mi, prosím, nejdřív popsat stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Je, jak dříve popsáno.

74.2 Tazatel: Než se dostanu k novému materiálu, vypadá to, že v minulé relaci byla malá chyba, kterou jsem tedy opravil, která se týkala vyjádření „žádné konání nepřichází z toho, ale pouze skrze to.“ Byla to chyba v přenosu? Nebo co způsobilo tento problém?

Ra: Já jsem Ra. Tento nástroj, zatímco je plně otevřený našemu úzkopásmovému kontaktu, čas od času zažije náhlé zesílení zkreslení, které nazýváte bolest. Toto krátkodobě oslabuje kontakt. Tento typ zvýšeného zkreslení se objevoval v tělesném komplexu nástroje s častější frekvencí v časovém období, které můžete nazvat minulé dva týdny. Přestože to normálně není jev, který způsobuje obtíže v přenosu, stalo se tomu tak dvakrát během předešlé relace. V obou případech bylo nutné opravit nebo usměrnit kontakt.

74.2 Tazatel: Mohl byste, prosím, popsat stav transu? Jsem poněkud zmatený ohledně toho, jak během transu může bolest ovlivňovat nástroj. Byl jsem toho názoru, že v tělesném komplexu během transu nebude docházet k pocitu bolesti.

Ra: Já jsem Ra. Toto je správně. Nástroj nemá žádné vědomí tohoto či jiných vjemů. Avšak my z Ra používáme žlutým paprskem aktivovaný tělesný komplex jako kanál, skrze který hovoříme. Když komplex mysli/těla/ducha nástroje zanechá tuto fyzickou schránku v naší péči, je jemně přizpůsobena našemu kontaktu.

Avšak když je zkreslení, které nazýváte bolest, dostatečně silné, pracuje proti řádnému kontaktu a, pokud je zvýšené zkreslení mohutné, může zapříčinit zakolísání v naladění nástroje. Toto naladění potom musí být opraveno, což můžeme učinit, protože nástroj nám tuto příležitost volně poskytuje.

74.3 Tazatel: V minulé relaci padl dotaz na archetypální mysl, který nebyl plně zodpovězen. Rád bych pokračoval s odpovědí na tuto otázku. Mohl byste s ní, prosím, pokračovat nebo by bylo nutné, abych celou otázku znovu přečetl?

Ra: Já jsem Ra. Jako obecný postup je dobré nechat dotaz rezonovat ve stejném prostoru/čase jako je žádána odpověď. Avšak v tomto případě je pro nás přijatelné, aby v tomto bodu byla vložena ve vaší nahrávce poznámka těch zvukových vibračních komplexů odkazujících se na místo dotazu v minulém sezení1.

74.4 Tazatel: V předchozím sezení byla položena otázka týkající se archetypální mysli, která nebyla zcela zodpovězena. Rád bych pokračoval s odpovědí na tuto otázku. Mohli byste v ní prosím pokračovat, nebo bude nutné, abych celou otázku přečetl znovu?

Ra: Já jsem Ra. Obecně platí, že je dobré vibrovat dotaz ve stejném prostoru/času, v jakém je požadována odpověď. V tomto případě je však pro nás přijatelné, abyste na tomto místě do svého záznamu těchto zvukových vibračních komplexů vložili poznámku odkazující na umístění dotazu v předchozích pracích.[1]

Tento dotaz, ačkoli je promyšlený, do jisté míry zaostává za uvědoměním si podstaty archetypální mysli. Nesmíme vyučovat/učit pro druhé do té míry, kdy se stáváme učitely/vyučujícími. Proto učiníme několik obecných poznámek k tomuto zajímavému tématu a necháme tazatele, aby případné dotazy zvážil a dále upřesnil.

Archetypální mysl můžeme definovat jako mysl, která je vlastní Logu této planetární sféry. Na rozdíl od velké kosmické vše-mysli tedy obsahuje materiál, který se Logu zalíbilo nabídnout jako zdokonalení velké kosmické bytosti. Archetypální mysl je tedy ta, která obsahuje všechny aspekty, jež mohou ovlivňovat mysl nebo zkušenost.

Kouzelník byl jmenován jako významný archetyp. Nebylo však rozpoznáno, že tato část archetypální mysli nepředstavuje část hlubokého podvědomí, ale vědomou mysl a zejména vůli. Archetyp, který někteří nazývají Velekněžka, je tedy odpovídající intuitivní neboli podvědomou schopností.

Pozorujme bytost, jaká je ve vztahu k archetypální mysli. Můžete zvážit možnosti využití souvztažností mezi myslí/tělem/duchem v mikrokosmu a archetypální myslí/tělem/duchem, úzce se přibližující Stvořiteli.

Například při svém rituálu, který provádíte k očištění tohoto místa, používáte výraz "Ve Geburah". Je to správný předpoklad, že se jedná o část nebo aspekt Jediného nekonečného Stvořitele. Existují však různé korespondence s archetypální myslí, které mohou být adeptem více a více upřesňovány. "Ve Geburah" je korespondence Michaela, Marsu, pozitivity, mužství. "Ve Gedulah" odpovídá Jupiteru, ženskosti, negativitě, té části Stromu života, která se týká Auriel.

Mohli bychom pokračovat v dalších a dalších upřesněních těchto dvou vstupů do archetypální mysli. Mohli bychom diskutovat o barevných korespondencích, vztazích s jinými archetypy atd. To je práce adepta, nikoli vyučujícího/učitele.

Můžeme pouze naznačit, že existují systémy studia, které se mohou zabývat aspekty archetypální mysli, a je dobré si jeden z nich vybrat a pečlivě studovat. Je téměř dobře, když adept překročí rámec toho, co bylo napsáno, a vytvoří takové korespondence, aby mohl archetyp vyvolat podle libosti.

[Je tu 34-sekundová pauza mezi koncem této odpovědi a začátkem další otázky.]

74.5 Tazatel: Mám zde otázku, na kterou odpovím a nechám vás ji opravit. Vidím, že disciplíny osobnosti vyživují indigové energetické centrum a ovlivňují sílu bílého mága tím, že odblokovávají nižší energetická centra a umožňují volný tok vzhůru se stáčejícího světla k dosáhnutí indigového centra. Je to tak správně?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

74.6 Tazatel: Opravili byste mě, prosím?

Ra: Já jsem Ra. Indigové centrum je pro práci adepta skutečně nejdůležitější. Nemůže však, ať už je jakkoli vykrystalizované, v žádném případě napravit nerovnováhu nebo blokády v jiných energetických centrech. Ty musí být vyčištěny sériově od červené nahoru.[2]

74.7 Tazatel: Nejsem si jistý, zda to chápu. Otázka je: "Jak osobnostní disciplíny vyživují energetické centrum indigového paprsku a ovlivňují sílu bílého mága?"[3] Dává tato otázka smysl?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

74.8 Tazatel: odpověděli byste na ni, prosím?

Ra: Já jsem Ra. Rádi vám na tento dotaz odpovíme. Předchozí dotaz jsme pochopili jako dotaz jiného významu.

Indigový paprsek je paprskem adepta. Velká část odpovědi, kterou hledáte, je v této větě. Existuje ztotožnění mezi krystalizací tohoto energetického centra a zlepšením fungování mysli/těla/ducha, když začíná překračovat rovnováhu prostoru/času a vstupuje do kombinovaných sfér prostoru/času a času/prostoru.

74.9 Tazatel: Podívám se, jestli nemám špatný názor na vliv disciplíny osobnosti. Předpokládal jsem, že disciplína osobnosti, abychom měli, řekněme, vyrovnaný postoj k jedné bytosti, by správně vyčistila a do jisté míry vyrovnala energetické centrum oranžových paprsků. Je to tak správně?

Ra: Já jsem Ra. Nemůžeme říct, že mluvíte nesprávně, ale pouze méně než úplně. Disciplinovaná osobnost má tváří v tvář druhému já všechna centra vyvážená podle své jedinečné rovnováhy. Takto se druhé já dívá do zrcadla a vidí samo sebe.

74.10 Tazatel: Disciplínu osobnosti považuji za prvořadou práci každého, kdo si vědomě uvědomuje proces evoluce. Mám v tomto tvrzení pravdu?

Ra: Já jsem Ra. Docela

74.11 Tazatel:co se snažím zjistit je, jak tyto disciplíny ovlivňují energetická centra a sílu, řekněme, bílého mága. Mohli byste... řeknete mi, jak to funguje?

Ra: Já jsem Ra. Srdce osobní disciplíny je trojí:

Jedna, poznej se.

Dva, přijmi se.

Tři, staň se Stvořitelem.

Třetí krok je ten, který z člověka učiní nejpokornějšího služebníka ze všech, průzračnou osobnost a naprosto schopného poznat a přijmout druhé já.

V souvislosti s úsilím o magickou práci zahrnuje trvalá disciplína osobnosti adepta poznání sebe sama, přijetí sebe sama, a tím uvolnění cesty k velké indigové bráně ke Stvořiteli. Stát se Stvořitelem znamená stát se vším, co existuje. Neexistuje tedy žádná osobnost v tom smyslu, s jakou adept začíná své učení/vyučování. Jak se vědomí indigového paprsku stává krystaličtějším, lze vykonat více práce; lze vyjádřit více z inteligentní nekonečnosti.

74.12 Tazatel: Uvedli jste, že práce ve službě druhým má potenciál vyburcovat velkou masu světelné síly. Mohli byste přesně popsat, jak to funguje a jaké by to mohlo mít využití?

Ra: Já jsem Ra. Existují zvukové vibrační komplexy, které fungují podobně jako vytáčení vašeho telefonu. Když jsou vhodně rozvibrovány s doprovodnou vůlí a soustředěním, je to, jako by mnozí na vašich metafyzických nebo vnitřních rovinách přijali telefonní hovor. Na toto volání odpovídají svou pozorností věnovanou vaší práci.

74.13 Tazatel: Těch je celá řada. V naší společnosti jsou nejzřetelnější ty, které se používají v církvi, a ne ty, které používá adept magie. Jaký je rozdíl v účinku těch, která se používají, řekněme, v kostele, v našich různých církvích, a těch specificky magických zaklínadel, která používá adept?

Ra: Já jsem Ra. Kdyby všichni ve vašich církvích byli adepty vědomě plnými vůle, hledání, soustředění, vědomého poznání povolání, nebyl by v tom žádný rozdíl. Účinnost povolání je funkcí magických vlastností těch, kdo volají, to znamená jejich touhy usilovat o žádoucí změněný stav vědomí.

74.14 Tazatel: Při výběru ochranného rituálu jsme se nakonec shodli na vyháněcím rituálu Malého pentagramu. Předpokládám, že tyto zvukové vibrační komplexy jsou tím typem, o kterém mluvíte, pro varování těch, kteří jsou na vnitřních rovinách. Je to tak správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

74.15 Tazatel: Kdybychom si sestavili vlastní rituál se slovy použitými poprvé v sekvenci ochrany, jaká by byla jeho relativní výhoda ve srovnání s rituálem, který jsme si vybrali?

Ra: Já jsem Ra. Byla by menší. Při sestavování rituálu je dobré prostudovat soubor dostupných písemných prací, protože jsou k dispozici jména pozitivní nebo druhým sloužící moci.

74.16 Tazatel: Přirovnám hlasitost zvonění telefonu při používání rituálu k účinnosti praktikujících, kteří rituál používají. Vidím několik věcí, které ovlivňují účinnost rituálu: za prvé touhu praktikujících sloužit, jejich schopnost vyvolat magickou osobnost, jejich schopnost vizualizace při provádění rituálu. A dovolte mi, abych se vás zeptal na relativní důležitost těchto položek a na to, jak lze každou z nich zesílit?

Ra: Já jsem Ra. Tento dotaz hraničí s přílišnou specifičností. Nejdůležitější je, aby adept pocítil svůj vlastní růst jako vyučující/učenec.

Můžeme jen říct, že správně tušíte, jak velký význam má magická osobnost. To je studie sama o sobě. Při vhodné emoční vůli, polaritě a čistotě lze pracovat s příslušnými zvukově vibračními komplexy i bez nich.

Tupý nástroj však není potřeba, pokud je k dispozici skalpel.

74.17 Tazatel: Předpokládám, že důvodem, proč rituály, které byly používány dříve, mají účinek, je to, že tato slova vytvořila ve vědomí těch, kteří v těchto oblastech pracovali, předpojatost, takže ti, kteří mají zkreslenou mysl, o kterou usilujeme, budou odpovídat na otisk těchto sérií slov ve vědomí. Je to tak správně?

Ra: Já jsem Ra. To je do vela miry správné. Výjimkou je znělost některých hlásek, které nazýváte hebrejskými, a některých hlásek, které nazýváte sanskrtskými. Tyto zvukové vibrační komplexy mají moc před časem a prostorem a představují konfigurace světla, které vybudovaly vše, co existuje.

74.18 Tazatel: Proč tyto zvuky mají tuto vlastnost?

Ra: Já jsem Ra. Korespondence ve vibračním komplexu je matematická.

V tuto chvíli máme dostatek přenesené energie na jeden celý dotaz.

74.19 Tazatel: Jak uživatelé těchto zvuků, sanskrtu a hebrejštiny, určili, jaké zvuky to jsou?

Ra: Já jsem Ra. V případě hebrejštiny tato entita známá jako Jahve napomohla tomuto poznání prostřednictvím vtisku do materiálu genetického kódování, které se stalo jazykem, jak jej nazýváte.

V případě sanskrtu jsou zvukové vibrace čisté díky absenci předcházející, jak vy říkáte, abecedy nebo pojmenování písmen. Komplexy zvukových vibrací tak zřejmě zapadly na své místo jako z Logu. To byla, řekněme, přirozenější nebo neřízená situace či proces.

V tuto chvíli bychom rádi upozornili na incident z předchozí relace, kdy byl náš kontakt na krátkou dobu nesprávně umístěn a poté byl opraven. Při cvičení ohně můžete vidět počáteční spirálu ve směru hodinových ručiček od centra zelené energie, přes ramena a hlavu, pak přes lokty, pak do levé ruky. Kanál byl opraven před dokončením zbývající části této odpovědi. Je tu v tuto chvíli nějaký krátký dotaz?

74.20 Tazatel: Můžeme udělat něco pro to, aby byl nástroj pohodlnější nebo aby se zlepšil kontakt?

Ra: Já jsem Ra. Vše je v pořádku. Přístroj pokračuje v určité bolesti, jak toto zkreslení nazýváte. Nejvíce zkreslená zůstává oblast krku, i když změny byly v malé míře užitečné. Zarovnání je dobré.

Rádi bychom vás nyní opustili, přátelé, v lásce a ve světle jediného nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, oslavujte a radujte se v síle a míru Jediného nekonečného Stvořitele. Adonai.

[1] Toto může být nalezeno v 67.28.

[2] V tomto kontextu, sériově (seriatim) může být definováno jako „bod za bodem, jeden po druhém v sérii.“

[3] Otázka položená v 74.5. a následně zodpovězená v 74.7 patřila písaři.